2020. március 28., szombat


Székely Éva: „Az a magyar, aki annak vallja magát”  
2021-re halasztották az olimpiát


A XXXII. tokiói nyári olimpiai játékok jövő esztendőre halasztását e hét keddjén jelentette be Thomas Bach, a NOB (Nemzetközi Olimpia Bizottság) elnöke és Abe Sindzó, japán miniszterelnök a WHO (Egészségügyi Világszervezet) legfrissebb tájékoztatására alapozva.
A modernkori játékok 124 éves történelmében 2021 lesz az első páratlan év, amikor (várhatóan) nyári ötkarikás játékokat rendeznek.
A nemrégiben elhunyt Székely Éva (1927-2020), Helsinki olimpiai bajnoka (1952; 200 méteres mellúszás) így vallott a vele 2000-ben készített interjúmban, a Komjádi Uszodában: „Az indiánok azt mondják, hogy az az igazi varázsló, aki megvalósítja az álmait. Amikor az ember kilencéves korától huszonöt éves koráig vár, de beteljesedik egy álom, amit többet senki nem vehet el, akkor varázslónak érzi magát. Tudom, ki hol állt, hol volt a zászló, hogy játszották a Himnuszt, hogyan fogadtak bennünket itthon. Én mindig úgy gondolom, s engem nem érdekel, hogy ki mit mond, ez az én hazám, én ezért csináltam, ezért próbálta meg az Andrea is. Nekem irtó nagy boldogság volt, hogy neki is játszották a Himnuszt, még nagyobb, hogy az unokámnak is. Hát kérdés lehet, hogy ki a magyar? Frászt kapok ettől a borzasztó nagy magyarkodástól, sokan tépik itt a szájukat, hogy ők milyen magyarok. Akkor kritizáljanak engem vagy minket, amikor nekik, egyéniben eljátsszák a Himnuszt. Ezt a ki kicsodát nem bírom, nevetséges. Az a magyar, aki annak vallja magát.” 
                                                                                                    SZP                                                                                                      



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése